Χρόνιοι πόνοι και άσκηση

Ο χρόνιος πόνος είναι ένας επίμονος πόνος ο οποίος διαρκεί περισσότερο από έξι μήνες εως και χρόνια. Μπορεί να οφείλεται σε παλιούς τραυματισμούς, μυοσκελετικά προβλήματα, κακή στάση σώματος, κατάθλιψη, συνήθως όμως παρουσιάζεται χωρίς καμιά προφανή αιτία.

Η αίσθηση του πόνου προέρχεται από το νευρικό μας σύστημα και τον εγκέφαλο και είναι συνήθως μια προειδοποίηση του σώματος ότι κάτι δεν πάει καλά. Αν ο πόνος είναι ήπιος , ίσως το πρόβλημα να είναι μικρό, αν είναι ανησυχητικά έντονος θα πρέπει να ζητηθεί βοήθεια από γιατρό.

ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ

Ο χρόνιος πόνος συνοδεύεται συχνά από μια ποικιλία συμπτωμάτων όπως μυϊκός σπασμός, έλλειψη ενέργειας, κούραση, περιορισμένη κινητικότητα, δυσκολία στον ύπνο, απουσία πείνας. Τα πιο συχνά συμπτώματα χρόνιου πόνου είναι ο πονοκέφαλος, η οσφυαλγία-ισχιαλγία, πόνοι στην πλάτη, στον αυχένα, στις αρθρώσεις και στους μύες. Το αποτέλεσμα είναι η εκδήλωση ψυχολογικών ξεσπασμάτων όπως ανησυχία, φόβος και κατάθλιψη.

Όταν ζούμε πονώντας για μεγάλο χρονικό διάστημα, η κατάσταση μπορεί να γίνει χειρότερη. Ο πόνος περιορίζει την καθημερινότητα του ανθρώπου, τον αποτρέπει από απλές δραστηριότητες και τον οδηγεί στην εσωστρέφεια και την αποθάρρυνση.

ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΛΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ

Η αντιμετώπιση μιας τέτοιας κατάστασης θα μπορούσε να είναι η ψυχολογική υποστήριξη, η φαρμακευτική θεραπεία, η φυσικοθεραπεία, η άσκηση, η διατροφή. Το πρώτο που χρειάζεται να κάνουμε είναι η επίσκεψη σε έναν γιατρό. Δίνουμε αναλυτικά το ιατρικό μας ιστορικό και περιγράφουμε τον πόνο. Ο ειδικός μας κατευθύνει.

Η ΑΣΚΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΦΑΡΜΑΚΟ

Είναι σημαντικό, τα άτομα με χρόνιους πόνους να μένουν φυσικά δραστήρια. Η ξεκούραση – αδράνεια δεν είναι θεραπεία, αντίθετα μπορεί να κάνει τον πόνο χειρότερο. Έρευνες έχουν δείξει ότι η ήπια άσκηση, αποδεσμεύει σεροτονίνη – “την ορμόνη της ευτυχίας”, η οποία επιδρά θετικά στην φυσική και ψυχική μας υγεία και διατηρεί το μυοσκελετικό σύστημα σε καλή κατάσταση.

Πριν αναζητήσεις την αιτία σε ένα ιατρείο, σκέψου την καθημερινότητα σου. Αν η καθημερινότητα σου είναι η καρέκλα ενός γραφείου, ο καναπές μπροστά από την τηλεόραση, το αυτοκίνητο σου για τις μετακινήσεις και η κακή διάθεση από τον εγκλεισμό, τότε ξεκίνα την άσκηση.

Θάλεια Ρουπακιώτη

Advanced Personal Trainer

 

ΠΗΓΕΣ:

http://algologia.org/

▪ ACSM’S Health & Fitness Journals, Peterson James A., March/April 2021